ameriaki vonatkozású bejegyzések

Friday, August 16, 2013

A mai nap, mintha az ördög

vitte volna a hátán. Kb. 3 hete, Géza említette, hogy menjek el munkanélküli segélyre addig, amíg a suli kezdődik. A legutóbbi munkahelyemen, vártam hogy hívjanak, de hiába, mert a közvetítőnek olyan melói voltak, hogy 1 óra itt, 2 óra ott, 2 akalommal 1 héten. Mondom a csajszinak, engem ne is zaklasson ezekkel a melókkal, met többe kerül a leves, mint a hús. Az 1 héten 3o dolcsi, 1 hónapban 12o, én ennyiért nem megyek egy lépést sem. Szép, és jó. Elmentünk, és szépen beadtam a kérelmemet. Sehol egy csekk sem, erre ma megint bementünk, kiderült, hogy össze- vissza kevertek mindent, és elutasították a kérelmemet. Nesze nekem! Fellebbeztem. Elmenetben megkérdezte Géza, mennyi idő mire elbírálják? Erre a csaj, 3-5 hét!!!!!! Addigra én már régen a fősulin vagyok. De, nem is ez, hanem találtam volna magamnak melót, ha nem június végén találják ki, hogy a suli nem júl. 1.-én, hanem aug. 26.- án kezdődik. Hát, most majd kezdődik a szűk esztendő. Benyeljük, elfér a többi mellett. Nagyon hiányzik a költségvetésemből. Legalább matekoztam. Leadta nekem a komplett ált. isk. anyagot 3 hét alatt, és még fel is fogtam. Belekezdtünk a medicine matekba is, és láss csodát, azt is értem. Engem monduk bekavar, hogy itt ugye lábban (feet), incsben (In), és pound-ban (lbs)  számolnak. A lábat, át kell számolni incs-re, 1 láb (ft) = 12 in. 1 in= 2.5 cm.
Aztán, nem is beszélek a folyadék mértékegységről. Gallon, oz (once), cup, pint, stb. Most kezdenek átállni a normális metrikus méretre, és liter mértékre. Azt át kell számolni. De, mivel Amerikában vagyunk, így rájuk szabták a tananyagot, mert sokan most hallanak először erről. Sokat szenvednek az úgynevezett militáris (katonai- medicinális) időszámítástól, ami nekünk természetes, nem 12 am- pm, hanem 24 órában számolunk. 15.oo, az 3 pm itt. Ezt nehezen tanulják meg.
Más. 3 éve történt, de megint szóba jött, és nem tudom, hogy mi a rokonság a hindu nyelv, és az orosz között, de ha a rokonok jönnek, összekeverik a hindut, az angollal. Történt, hogy az egyik rokon fogja a teás bögréjét, és egyszercsak megszólal, "Szahara nye dali", ami oroszul annyit tesz, "nem adtak cukrot" erre megszólalok angolul, hogy mindjárt hozom. Majd, egymásra meredtünk, mert hirtelen felfogtuk, hogy ő mondott valamit hindu nyelven, amit én simán megértettem. Azóta, valahogy próbálom nyomát találni, hol van összefüggésben a 2 nyelv, mert kell legyen valaminek. Persze, sikertelenül. Hangzásában, egyáltalán nem hasonlít.
Gejza nyűgös, mert előjött az allergiája, mellesleg nekem is, de tojok rá.
Nem volt valami jó napom, de most estére jó lett a kedvem.
  



2 comments:

  1. Írtam sokat és elszállt! Írok még de keveset, lehet ezt is az éterbe küldöm? :)
    Olvaslak ám, csak oly nehéz közzétenni nálad, így keveset, de próbálkozom! :)
    Mint most! :)

    ReplyDelete
  2. Nem tudom, hogy mi lehet a baj, mert többször kontrolláltam, és rendben látszik.

    ReplyDelete