ameriaki vonatkozású bejegyzések

Thursday, July 12, 2012

Híres zeneszerző

Az igazság az, hogy gondolkoztam rajta, írjak- e róla, de mivel magyarul írok, talán így belefér.  Mielött dolgozni kezdünk az intézményben, aláírunk egy szerződést, hogy senkiről, semmi információt nem adunk ki. Sem a nevét, sem az állapotát illetően. Még azt sem, hogy nálunk fekszik. Szóval, van nálunk egy híresség. No nem afféle rivaldafényben álló, hanem inkább a háttérben zeneszerzőként tevékenykedő. Őt, soha senki nem látja, mégis fontos nagyon. Leginkább, az 5o-es években dolgozott. Itt megtalálható  neve, mert nem írom le. Bill Haley zeneszerzője. Haldoklik. Állandóan szól nála a Rock and Roll.



Vagy, a Beatles indulása idején. Az alábbi dalt is ő szerezte. Ezzel a dallal indult a karrierjük.



Persze a fiatalok, de már az én korosztályom sem tud róla semmit. Egy- egy dal azért ismerősen cseng.

10 comments:

  1. Adjon a Teremtő könnyű gyors halált neki. Mindkét nóta ismerősen cseng a fülembe.

    ReplyDelete
  2. szegény!
    a nevét én is ismerem, de szégyen, nem szégyen: egy dalt sem tudtam volna mondani, amit ő írt.

    ReplyDelete
  3. Hát igen. Ez van. Én sem tudtam volna, ha az éjjeliszekrényen nincsenek fotók, a Beatles tagjaival, meg Bill Haley- vel.

    ReplyDelete
  4. A Rock and Roll, forradalmat csinált Amerikában. Aztán később az egész világon. Az akkori fiatalok megőrültek érte, A szülők, meg befogták a fülüket, és fel voltak háborodva. Apám, egyidős vele, és útálta ezt a zenét.

    ReplyDelete
  5. amúgy képzeld, pont a múltkor olvastam arról (egy regényben Jodi Picoult -vagy ki - A nővérem húga c.), amiről korábban írtál, hogy halottra emlékeztető matricák vannak az autókon. Na, a lényeg, hogy a "kimatricázott" személy nem feltétlenül az adott autótulajdonos családtagja, hanem elhíresült esetek, és szolidaritásból teszik ki az emberek a nevüket.

    ReplyDelete
  6. Jaj, lehet az is, de amikor oda van írva, hogy a lányom, vagy az anyám, akkor elég egyértelmű. :)))

    ReplyDelete
  7. ja, jóvanna!!!:)
    erre az apró momentumra már nem emlékeztem.:)

    ReplyDelete
  8. most rákerestem erre a matrica témára, hát látom mindent kimatricáznak...Hol dolgoznak, milyen ügyes cserkész a gyerek, stb.
    Hát végülis aranyos, büszkék egy csomó mindenre. Nálunk az ilyesmit kiröhögnék.

    ReplyDelete