ameriaki vonatkozású bejegyzések

Thursday, July 14, 2011

Szombaton,

mint rendesen, a piacon voltunk (Farmer`s Market) Itt, nem csak az itteni ízlés dominál. Dél- amerikai, indiai, kínai, stb. konyha alaptermékei is megtalálhatóak. A párom, elhaladva a husos pult elött, halkan megkérdezte tőlem, hogy mi az az aranybarna hólyagos izé ott??
Mondom neki, hogy disznó bőr (tepertő szerü, nem egészen az, mert a mienken van egy kis husos zsír is) , jól megsütve. Azt az arcot látni kellett volna!! Libabőrös lett a pasi, és megrászkódott az undortól. Nekem, meg ömlött a nyál a számba, olyan gusztusosan nézett ki, az a halom tepertő a pult mögött. Megjelent a lelki szemeim elött, egy nagy szelet friss magyar kenyér,(álom, álom, édes álom) paprika, paradicsom, ahogy dukál, és persze a tepertő szerü izé hozzá. Persze, e helyett a mi bevásárló kocsinkban, bébi répa, paradicsom, paprika, cékla, spárga, spenót, körte, barack, görög, ill. sárga dinnye. Quinoa, (fehér és vörös), hagyma, zöldhagyma, zeller, valamint indiai vörös lencse, olajos magvak, és csicseri borsó.
Szóval, a párom undorodott. Én megkockáztattam, hogy ecseteljem milyen finom. Húúú, ne is mond!! A belem kifordul! Milyen dolog az már, hogy megölnek egy állatot, és kitépik, a végtagjait! Hát, válaszoltam, ez valami olyasmi lehet neked, mintha azt mondanád, hogy finom vacsit főztem, a kutyádból, vagy éppen a macskádból. Sürü bólogatás volt a válasz, és nem feszegettem tovább a témát.
A mi háztartásunk, vegetarianus. Persze, minden organic (bio) Húst, nem hozhatok be a házba. Ezzel én, el is vagyok nagyon jól, mert mióta így étkezem, tiszta a böröm, nem kinlódok, a fogyással. Na de, én szoktam bünözni. Ha, éppen úgy jön ki a lépés, akkor bizony beszabadulok, egy Kentucky- ba, vagy eszem egy nagy Roast Beef szendvicset. Tudom, a teljes értékü fehérje kellene, de azt pótoljuk Whey Proteinnel. Már, amennyire lehet.



Nem vagyunk teljes Vegan- ok. Egy ideje, rá tudtam beszélni, hogy egyen tojást. Eltartott egy darabig, mert szerinte a tojás, az élet kezdete. De, könyörgöm, ezek a tojások, kakast nem láttak, és így az emberi fogyasztásra alkalmas. A fagyit szereti, és abban van tejszín, meg az amerikai palacsintát, amire szokott rakatni tejszínhabot, meg vaníliafagyit. Tejet, nem iszunk, ill. pontosítanom kell, mert én iszom, de nem tehéntejet, hanem kecsketejet, kecskesajtot, tejfölt, és kefirt. Könnyen emészthető. Kenyeret is sütök, és indiai puri kenyeret is eszünk. Sütésre- fözésre oliva olajat, vagy Ghi- t használunk.Ez, egy tisztított vaj. Nem ég meg, magas hőmérsékleten sem.



Az elején, nem volt könnyü megszokni, de csak egészségesebb lettem. Ritkán bünözök.

2 comments:

  1. Nem fájdítom a szívedet, de a héten váratlanul oly finom tepertőhöz jutottam- mértékkel kapkodtam belőle a friss paradicsomomhoz...
    Szépek a képek a kertedről.
    Ismeretlen vagyok nálad.

    ReplyDelete
  2. Szia kedves Márta! Köszönöm!!
    Majd meghalok egy kis tepertőért!:))

    ReplyDelete