ameriaki vonatkozású bejegyzések

Monday, June 1, 2020

2020 nem épp szerencsés év

Több hónapos punnyadás után, végre kaptam állást egy Agency- től.
Ma reggel, nem tudtam elmenni dolgozni, és azt hiszem, hogy oda nem is fogok. 8.30- kor, kiszállatam a 2- es Subway 110 utca állomásán, hogy eljussak a munkahelyemre. A peronon, 4 Afro amerikai fiatalember körbeállt, és NO WHITES!, NO WHITES! kiálltásokkal, "White bitch get out from here, we trow you under the train!" A lábam kocsonya lett, egy szót nem tudtam szólni, és a másik kijárat felé futottam. Fel a lépcsőn, mint a nyúl, és be egy taxiba haza. A környéken, csak feketék laknak, és nem a legjobb környéke Harlemnek sem. Amikor, megkaptam ezt munkát, fogalmam sem volt, milyen környékre tévedek. Megsajnáltam a nőt, és úgy gondoltam, hogy nem lesz baj. Multiplex Sclerózisos, bútora alig. Mélyszegénység. Engem, NY állam fizet. Vittem neki ágyneműt, nem is használt zoknikat, stb. Ez, persze nem volt a homlokomra írva! Ez, George Floyd értelmetlen halála miatt történt, ami nagy disznóság, és ha nincs felvétel róla, akkor ezen is keresztül siklanak, mint más rendőri túlkapásokon.
Soha többet nem megyek oda, mert halálra rémültem. Vasárnap reggel, senki nem is volt az állomáson. A telefonom nem mertem elővenni. Nem óhajtok áldozat lenni. A fekete lakosságnak, elege van a rendőri túlkapásokból, és ezért mindenkin bosszút akarnak állni. Teljes az őrület!


Amerikai álom?! Ilyen már régen nem létezik! Napi, 10, 12, esetleg 24 órás munkával megkeresel jó pénzt. Ha, jó helyen vagy. Van iskolai végzettséged. De, a harlemi fiataloknak sem múltjuk, sem jövőjük nincs, a családok szétziláltak, ha nem valami sport zseni, zenei csoda, vagy kiemelkedően jó a középiskolában, akkor semmi sansza, hogy kikerüljön a mérgező milliőből. (ők kapnak ösztöndíjat). A felsőoktatás elérhetetlen számukra. Rettentő drága. Marad a munkanélküliség, segélyek, nyomor. Most a Covid is rátett egy lapáttal, olyan gazdasági válság elé nézünk, hogy beláthatatlan. 40 millió munkanélküli, és a szám, csak növekedni fog. Kik azok, akiket legelőször elküldenek? A feketék. Amikor Delaware- ben laktam, a Rehaben ahol dolgoztam, 3 fekete kollegám vitatott meg, egy aktuális betegem gondjait, és gyanutlanul közéjük álltam. Elbeszéltek a fejem felett! Rám sem néztek! Na ott érttem meg, hogy mi az, hogy rasszizmus! Pedig az Észak- keleti parti államok, liberálisak. De, tulajdonképpen nem. Amerika alkotmánya kimondja, hogy mindennemű faji megkülönböztetés, akár szóban, vagy írásban TILOS! Sőt, büntetendő! Hangzatos szavak!
Igaz, hogy Bronx- ban lakom, de egy viszonylag rendezett környezetben. A ház tiszta. Itt van a botanikus kert, és az állatkert. Itt, nem veszélyes lakni. Mondjuk, nem kell kószálni éjjel.
A hollywoodi filmekben is pontos mérlegre van téve, hány negatív szereplő lehet fekete, mert annak arányában kell betenni a moziba pozitív feketét is! Tessék megfigyelni. A főgonosz, meg soha nem lehet csak fekete.
Más. A rendőrök között is van elmebajos, szadista, rasszista. De, meg kell mondjam, hogy nekem soha nem volt konfliktusom velük, sőt! Nagyon kedvesek. Normális körülméyek között. Akinek meg sáros a lába, annak általában fegyvere is van, és sanszos hogy lelövik őket. Halálra vannak rémülve. Ezért, 45 évesen nyugdíjba mehetnek. Sokakat elvitt a járvány is! Most, különösen céltáblák lettek, mint ahogy a fehér lakosság is! Bizony nekem is felfordult a gyomrom a videó láttán, hogy egy valóban élvezettel térdel zsebre tett kézzel, egy másik nyakán majd 9 percig! A nyaki ütőéren. Ha, elszorítod mindkét oldalon, kb. másfél perc alatt, el lehet ájulni. Egyszerű, az agy nem kap oxygént.
Még valami, a tüntetők között nagyon sok a fehér ember!




6 comments:

  1. Ahogy olvastalak, azon gondolkodtam, hogy a mai világban történő események, a média az internet jóvoltából, a szemem előtt zajlanak, fontosabb dolgaiból, eseményeiből szinte naprakészek vagyunk, ez legalábbis engem egyre pesszimistább emberré tesz. Vannak ismerőseim, akik nem hallgatnak rádiót, a facebbok-n csak az ismerőseik magánéleti dolgait figyelik, pl a sógornőm reggeltől estig csak sorozatokat néz, a világ dolgaiból semmi nem érdekli, de boldog a maga együgyű életében, és mindig vidám. Igaz minap a vihar alatt felhívott bennünket, hogy ki kéne lépnie az erkélyre, valamiért, de nem mer, azt kérdezte odavághat a villám, ha kinyitja az ajtót. A röhögéstől alig bírtam válaszolni: nyisd ki nyugodtan nincs neki szeme - mondtam.Hát nem tudom, lehet, hogy így kellene élni boldog együgyűségben, de vidáman, és a világ baja le van szarva. Lehet.

    ReplyDelete
  2. Képzeld Ibolya, van egy barátnőm. Az olyan egyszerű, mint a faék. De, van józan paraszti esze. Mindíg vidám, és optimista. Ha, nagyon el vagyok keseredve, mindíg felhívom, mert annak mindíg vidámkodáslesz a vége!

    ReplyDelete
  3. Amúgy, engem is kétségbe ejtenek az események! Sajnálatos, hogy ez történt evvel a George Floyddal, csak azt nem értem, hogy miért lett mártír, egy össze- vissza eső bűnözó. Hosszú éveket töltött börtönben, és bizony hamis pénzzel akart fizetni. Persze,ez nem ok arra, hogy megöljék, de számomra nem mártír. Ez, megint csak egy ürügy volt,hogy ne legyen nyugalom.

    ReplyDelete
  4. Miért lett George Floyd a mártír, szerintem csak puszta véletlen, a rendőri gyűlölet a fekete bűnözők iránt az ő életét vette el, és ez volt az utolsó csepp, ami fellobbantotta a gyűlölet lángjait..Valahogy soha nem tudnak a feketék olyanná válni, mint a fehérek, ez genetika, ez az évszázados háttérbeszorítás, annyi minden, hogy felsorolni is sok. Lehet, hogy ezer év is kell mire a fehér és a fekete faj között nem lesz különbség, de ebben sem vagyok biztos. Ez majdnem olyan, mint nálunk a cigány magyar ellentét. Én nem vagyok rasszista, de nem szeretnék a cigányok mellett élni, más világ az övék. Mások az erkölcsi normáik. Azért van változás, mert itt nálunk van munkalehetőség a városban, a gyerekek egybe járnak iskolába, van lakhatási lehetőségük, és így beilleszkednek, nincs cigánykérdés Óváron, de Pesten, és az ország keleti felén ott igen. Ott cigánybűnözés is van.

    ReplyDelete
  5. Ezt a tanúságtételt megosztom a kapcsolataikban szenvedő partnerekkel, mert van egy tartós megoldás. A férjem 3 évre elhagyott engem és a lányunkat egy másik nő miatt. Megpróbáltam erős lenni csak a gyerekeimért, de nem tudtam kontrollálni a szívemet gyötörő fájdalmakat. Megsérültem és összezavarodtam. Segítségre volt szükségem, ezért kutattam az interneten, és rábukkantam egy oldalra, ahol láttam, hogy Dr. Ediomo, egy varázsló segíthet a szerelmesek visszaszerzésében. Felvettem vele a kapcsolatot, és ő egy különleges imát és varázslatokat végzett értem. Meglepetésemre, 2 nap után a férjem hazajött. Így találkoztunk újra, és sok szeretet, öröm és béke volt a családban. Megoldásokért felveheti a kapcsolatot Dr. Ediomóval is, aki egy nagy teljesítményű varázsló
    1) Vissza a barátod
    2) Egyesítse újra férjét vagy feleségét
    3) Ha éjszakai kancái vannak
    4) HIV és hepatitis gyógyítása
    5) Erőteljes Magic gyűrű
    6) Szerencse varázslat
    7) A megszállottság megszakítása
    8) Meddőség férfiaknál és nőknél.
    WhatsApp: +2349132180420/
    +2348155926512
    E-mail: drediomo77@gmail.com

    ReplyDelete
  6. Szeretnék köszönetet mondani a wiccan Duma nagy segítségéért. A lányom mélyen a kábítószer-függőségbe került, kipróbáltam a rehabilitációt és mindent, hogy abbahagyja, de semmi sem működött, sokat sírtam az egész helyzet miatt, mert úgy éreztem, anyaként kudarcot vallottam. De mindez megváltozott, miután találtam egy megjegyzést az interneten arról, hogy a Wiccan Duma segít az embereken. Boldog vagyok, hogy a lányom megszabadult a drogfüggőségtől a Wiccan Duma segítségével, köszönöm Wiccan Duma az erős varázslatait. A nézőknek nem ismerem a helyzetét, de biztosíthatom, hogy segítséget kaphat a függőség megállításához. , állítsa le a megszállottságot, állítsa le a depressziót, hagyja abba a visszaélést.
    1) Szerelmi varázslatok
    2) Elveszett szerelmi varázslatok
    3) Válási varázslatok
    4) Házassági varázslatok
    5) Szerelem kötő varázslatok.
    6) Elválasztó varázslatok
    7) Száműzd el a volt szeretőt
    8.) Szeretnél előléptetni.
    9) lottó nyerő varázslatok
    10) Ha meg akarja elégíteni szeretőjét
    Forduljon ehhez a nagyszerű emberhez, ha bármilyen problémája van a végleges megoldás érdekében. E-mail: whitemagictemple@gmail.com
    WhatsApp: +2348155926512

    ReplyDelete