ameriaki vonatkozású bejegyzések

Wednesday, November 20, 2013

Szóval, hogy belecsapjak a lecsóba

 vannak azért errefelé jópasik, csak el vannak bújva, de nagyon! A minap a konferencián, 2 db orvost is láttam, hallottam, aki megüti a mércét, sőt leveri a lécet. Egyből nem akartam elaludni az előadás alatt. Igaz, hogy nem a mi államunkban volt, - Maryland-ben-, de itt ez az állam olyan pici, hogy körbe vagyunk véve más államokkal. Az óceán felöli részt leszámítva. Szóval, közel. Nagyra nyílt a szemem, mert egyetlen jópasit nem láttam errefelé, közel 4 éves ittartózkodásom alatt, és ez halálosan komoly. No, nem mintha annyira érdekelne, de errefelé csupa redneck szaladgál. Ez tény. Az egyetlen jópasi a férjem, kinézetre. Arra is rájöttem, hogy nekem sose jó semmilyen pasi. Volt aki állandóan rám akart mászni, az volt a baj, volt aki laza volt, az volt a baj, volt aki minden volt, csak éppen nem épp elméjű, az volt a baj. Szélhámos, alkesz, ronda, szép, élsportoló, művész, életművész, "üzletember", mind egyremegy. Ezzel most minden rendben, nem szélhámos, nem piás, állandóan itthon van, persze munka után, nem hajkurássza a csajokat, igaz engem sem. Lehet számítani, bízni benne. Aztán mégsem jó. Jó is, meg nem is! Látszólag, minden rendben, csak a torkunk vérzik ezer sebből. Ez van, de nem is nagyon érek rá pillanatnyilag ezzel foglalkozni. Állandó rohanásban vagyok. Ma sikerült egy viszonlag könnyű tesztet, viszonylag szarul megírnom. Megütötte a mércét, de hagyott némi kivánnivalót maga után. Különben is, ki fogja megkérdezni, hogy 2o13, nov. 2o. - án, írt egy 86%- os tesztet, ez mi volt? Így sikerült, oszt jól van!
Más. Tegnap voltunk ebédelni a csajokkal ebédszünetben, az évfolyamról. Mindkettő afroamerikai. Szétröhögtük magunkat a kocsiban, én főleg Michelle humorán, ő meg rajtam. Ezek fekete zenét hallgatnak, kemény rap- et, amit persze ki nem állhatok, de a fillinghez passzolt egészen. Ez még mind semmi!! Gőzöm sincs honnan veszik ezeket a cd- et, de kívülről fújják a szöveget, táncolnak és ettől leborultam. Eszembe jutott egy mozi jelenet, ahol Eddy Murphy kocsijában üvölt a fekete zene, és kiszállt egy pillanatra, amikor Jackie Chan, pofákat vág, és állomást cserél. Erre visszajön Eddy, megfogja Jackie karját, és közli vele, " Soha nem merj a rádióhoz nyúlni, egy feka kocsijában. " Na, több se kellett röhögtem. (mittudom én, a neveket lehet nem jól írtam, de most nincs időm böngészni)
Megint más. Kaptam levelet, egy rokonomtól, akit szeretek mellesleg.  A levél cím, RIVOTRIL. Kapok egy hosszú levelet, gyógyszerfüggőség, mellékhatások, hatóanyagok, stb. , stb. Mi van????
Komolyan elgondolkozom ilyenkor, hogy a kedves, és csupa jóindulatú rokonom, miért küldte ezt a levelet?? Valójában ilyenkor mi járhat a fejében?? Felhívja a figyelmemet valamire, amiről tudja, hogy pontosan tudom. Mit tanulok? Ács, vagy talán vízvezetékszerelő, asztalos?? 4 db Pharmacology könyvem van, egyenként kb. 1o kg. Pontosan tisztában vagyok vele, hogy mi van benne, hogy kell használni, és mik a mellékhatások. Még azt is tudom, milyen gyógyszereket nem szabad szedni vele, és mik a mellékhatások, mely agyi mirigyre, receptorokra hat, és milyen hormonokat szabadít fel. Akoholos italt nem iszom. Még mielött tanultam volna, tudtam, mert amikor Drog tesztre mentem, pontosan utánanéztem, mennyi idő amíg kimosom, és egyáltalán, hogyan kell kimosni, vérből- vizeletből, és meddig?  Amúgy, semmilyen gyógyszert nem szedek, makk egészséges vagyok. Nem is szedem rendszeresen. Csak, ha kell, és bizony kell. Még életemben nem írtam, mondtam meg senkinek, hogyan kell élni, vagy mit kell, és mit nem kell csinálni! Szóval, ezt egy kicsit fontoskodós- okoskodásnak veszem, aminek nem értem az értelmét?? Jót akar?? Ugyan már! Jól fel akar bosszantani! Nem írtam választ. Nem tudok vele mit kezdeni. Főleg, hogy tudja, hogy tudom, hogy tudjuk! Jajj....., ne már! Aztán meg, ha nagyon kotorászunk, és is küldhetnék, egy- két cikket, erről- arról.
Na, megyek aludni, holnap klinika, a kedvenc tanárnővel! Az is megér egy misét. Az évfolyam, 4 csoporra van osztva, és egyetlen fehér ember vagyok, ebben a csoportban. A tanárnő is fekete. Iszom is a levét rendesen. Erről megint eszembe jutott egy mozi, amikor Woody Allen elmegy gyónni, a katolikus paphoz. Azt mondja neki, hogy még sose gyónt, mert ugye zsidó lévén, más felekezethez tartozik, de identitás zavara van, és eljött. De, szeretné előre bocsátani, hogy neki személy szerint semmi köze Jézus elárulásához, meggyilkolásához. Na, ez valahogy így néz ki. Levegő vagyok számára, és minden szar, amit csinálok, így aztán fel kell kötni a gatyámat vele szemben. Itt egy cikk erről, nem a levegőbe beszélek, nem egyedül engem érint. Angolul sajnos. Az sem számít, ha jó a válasz a kérdésre, amit a csoporthoz intéz, levegő vagyok. Történelemből fakadó diszkrimináció. Szóval, nekem személy szerint semmi közöm, a telepesek rabszolgatartásához. Forgóvetés van, mert jövő hónaptól, nem kell néznünk egymást, másik kórházban lesz gyakorlat, és ott egy fehér nó a tanárnő. A jövő hét, meg csak keddig tart, Thanksgiving lesz, és csüt.- péntek lenne klinika. Na pá, mert hajnalban kelek.

 

6 comments:

  1. " Egyből nem akartam elaludni az előadás alatt." ...ez jó volt. :) Élveztem az irást elejetöl a végéig. Kár hogy olyan ritkán irsz, de tökéletesen megértelek az idöhiány miatt.
    Kivánok továbbra is jó elörehaladást a tanulásban, én azért továbbra is minden nap benézek, hátha-hátha irtál még valamit.
    Üdvözlettel, Brigitte

    ReplyDelete
  2. Azért, a mai napon, az indexembe beírta a 95%- ot. A megjegyzés rubrikába beírta, hogy a munkám professzzionális. De nehezen érti, miről beszélek, és nem hallgatom meg. Mindenki más megért, ő nem. Azt az 5% - ot dugja fel!

    ReplyDelete
  3. Most mesélte a sógornőm (gyógyszertári asszisztens), hogy a Rivotrilt már csak személyigazolvány bemutatása ellenében, a számának a felírásával adják ki a gyógyszertárak. :(

    ReplyDelete