ameriaki vonatkozású bejegyzések

Monday, November 9, 2009

Hahahahaha...

"Miként válhatunk a saját életünkben sorsformáló erõvé? Hogyan tehetünk szert mélyebb önismeretre, s állíthatjuk azt egy értelmesebb, harmonikusabb élet szolgálatába? Hogyan segíthetünk magunkon, ha úgy érezzük, hogy csak sodródunk az árral? Léteznek-e sorsfeladatok, s ha igen, miként ismerhetjük fel a sajátunkat? Hogyan fedezhetjük fel és mozgósíthatjuk belsõ erõforrásainkat?"

Aquarius kapott egy hirlevelet, amit amugy szeret errol az oldalrol! De, azt hiszi, erre neki semmi szuksege, mert felall a pulpitusra, es olyan eloadast tart rola, hogy ihaj- csuhaj- fahaj!!
Hihetetlen melysegeket, es magassagokat, es eroforrasokat tud mozgositani, ha szukseg van ra, meg maga is eltatja a szajat!!
Szoval, ez szamara tulhaladott dolog, es nagyon is tudja, mit kell csinalnia!

Sunday, November 8, 2009

Nem mentunk

Sajnos, nem mentunk, pedig ugy keszultem ra! Egesz nap fajt a fejem, es nem is erzem jol magam. A lanyomnak a bolcsesseg foga faj. Azonkivul, szakad az eso! Igy, itthon maradtunk.
Nagyon sajnalom, de ami kesik, az nem mulik! Egeszen mostanaig, gondolkoztunk rajta. Szoval, itthon maradtunk. Van ez igy!
Ritka ronda nap volt ez a mai!

Saturday, November 7, 2009

Egy nagyon hires, es megis kevesse ismert festomuveszrol szeretnek irni

Tamara de LEMPICKA
[Tamara Gorska]
festőművész
(Varsó, 1898–Mexico, 1980)


foto a muvesznorol

Az egykori Tamara Gurwick-Gorska, ha igaz, 1898-ban született, gazdag lengyel anya és orosz apa gyermekeként. Elkényeztetett, kultúrától átitatott gyermekkorának az 1917-es forradalom vetett hirtelen és drámai véget. Akkor kényszerült első ízben emigrációra: férjével, Tadeusz Lempickivel Párizsban telepedett le. Elsősorban kenyérkereseti megfontolásból kezdett el festeni, de ezt rövid idő alatt sikerült összhangba hozni társadalmi becsvágyával. Elvégezte az Académie de la Grande Chaumiere-t. Kubista mesterei, mint André Lhote és Maurice Denis ugyanúgy befolyásolták, mint gyermekkori emlékei a reneszánsz művészetéről a nagymamájával többször megismételt olaszországi utazásokon, majd a Louvre-ban tett gyakori látogatások, a régi mesterek klasszikus egyszerűségének vonzereje. Az érzéki, titokzatos, kihívó ízlésű, kirívóan öltözködő de Lempicka egyhamar a dekadencia és a fényűzés jelképévé vált az 1920–30-as évek Párizsában, a világ akkori művészeti fővárosában. Szembeszökő festményei minden más művésznél jobban voltak képesek megragadni a modernizmus, a gépiesedés, az art deco szellemét, kifejezni a gazdagság és dekadencia kombinációját, ami annyira jellemezte a francia fővárost.

De Lempicka, a divatos és keresett portréfestő büszke volt arra, hogy 28 éves korára megszerezte első millióját, sőt kora üzletileg egyik legsikeresebb művészének számított, aki a legkülönbözőbb párizsi szalonokban állított ki, és 1925-re túl volt első önálló tárlatán Milánóban. Igazi femme fatale lehetett: kicsapongó, elborzasztó életformát választott magának, ujja köré csavarta a gazdag, öreg, arisztokrata férfiakat, kereste a befolyásos, intellektuális művészek, mint Gide vagy Cocteau társaságát, és elcsábította a fiatal, jóképű fiúkat, akik azonban nem voltak képesek szexuális étvágya kielégítésére. Mint azt a Royal Academy show-ján kiállított ötvenöt festmény némelyikének felkavaró, kényelmetlen látványa is félreérthetetlenül elárulja, de Lempicka leplezetlenül biszexuális volt.

De Lempicka egyik legjellegzetesebb női kliense La Salle grófnő, kora jól ismert társasági lénye volt. Londonban bemutatott terjedelmes portréján a szinte ijesztő termetű amazon izmos combjait hangsúlyozó férfias, fekete nadrágkosztümben, fehér ingben, zsebre vágott kézzel, szigorú, fürkésző tekintettel jelenik meg. Látható a Piccadilly sugárúti múzeumban de Lempicka egyik mesterműve, A szép Rafaela zöldben is. A firenzei manieristák stílusát felidéző festményen a meztelen Vénusz istennő modern, lecsupaszított környezetben jelenik meg, jeges szexualitást árasztva magából. Lánya, Kizette visszaemlékezéséből kiderül, hogy de Lempicka a Bois de Boulogne-ban sétálva lett figyelmes az érzéki teremtésre, aki közel egy évig volt múzsája és kedvese. Kizette maga több gyermekkori portréval is „képviselteti magát” a kiállításon, és őt az anya még viszonylag megkíméli a más kislányokat sokat tapasztalt Lolitaként megörökítő megközelítéstől.

A drabális meztelen alakoknál sokkal nyomasztóbb látvány két férfi ábrázolása. Nem csoda, hogy Tadeusz Lempicki egyre inkább árnyékba szorult ünnepelt felesége glamúros életében, akinek nőkhöz és férfiakhoz egyformán és nagy számban fűződő kapcsolatai tönkretették a házasságot. A festőnő a távozó Lempickit „Tökéletlen férfi” címmel örökíti meg, jegygyűrűt viselő kezét szándékosan és feltűnően vázlatosan hagyva. A szomorú, üres tekintetű, beesett arcú férfi a gyengeség látszatát kelti, amit túlméretezett felöltője még csak jobban kiemel. Ha a lengyel arisztokratát vesztesként akarta beállítani, de Lempicka erővel, befolyással ruházza fel egyik gazdag megrendelőjét, dr. Boucard-t, akit a Lactéol gyógyszer kifejlesztése milliomossá tett. A fehér köpenyt viselő férfi egyik kezében kémcsövet, másikban mikroszkópot tart, bár olyan pozícióban, mintha a valóságban soha nem használná azokat. A náci orvosokra emlékeztető kutató műszerei éppúgy elidegenítőek, éppúgy nincs közük a teátrálisan elrendezett színhez, mint a számos festmény hátterét képező felhőkarcolók vagy geometriai alakzatok. Az összetéveszthetetlen stílusú de Lempicka gyakran drámaian világította meg szofisztikált, gyakran ezüstös vagy fémes színű szatén ruhát viselő modelljeit, és gyakran vágta le fejük búbját vagy cipőjük orrát, jelezve, hogy erős egyéniségük szétfeszíti a vászon kereteit. De Lempicka szerencsés volt, hiszen az art deco stílus, amely az 1925-ös párizsi kiállítással tette le névjegyét, elsősorban az iparművészet, a dizájn, az építészet területén jeleskedett és a festészetben nem „dobott” nagyot, azaz nem volt versenytársa. A Royal Academy kiállítására hozott portrék nagy műgonddal megrajzolt, kidolgozott, hiperrealista figuráinak könnyed eleganciája, érzékisége és vitalitása tökéletesen rímel a Viktória és Albert Múzeum tavalyi nagy sikerű art deco tárlatán látott exkluzív, tökéletesen megformált, kiváló anyagokból készült, de talmi, sekélyes mestermunkákra.

A londoni kiállítás de Lempicka fénykorára, az 1922-től a negyvenes évek elejéig tartó időszakra koncentrál. 1933-ban másodszor is férjhez ment, a (természetesen) gazdag Raoul Kuffner báróhoz. A házasság rangot és létbiztonságot egyaránt hozott, mégis a festőnő a harmincas évek közepére alkotói válságba, majd depresszióba zuhant. A megújulás reményében egy toszkánai zárdába vonult vissza. Ebből az időből származik a kiállítás zárófejezetének egyik szentimentális, A rendfőnök asszony címet viselő portréja. 1939-ben, ezúttal a nácizmus elől vonult emigrációba, de amerikai évtizedei alatt nem sikerült megismételnie háború előtti elismeréseit. A hatvanas évek elején egy párizsi és New York-i retrospektív is megbukott. De Lempicka megfogadta, hogy soha többé nem állít ki. Végül, a hetvenes évek elejére fiatal galériatulajdonosok rávették egy újabb próbálkozásra és a húszas-harmincas évekből összeszedett anyag elnyerte a közönség tetszését. Így még egyszer belekóstolhatott a sikerbe, tanúja volt újrafelfedezésének. Most lenne csak igazán elégedett magával, amikor mint az art deco ikonját bálványozzák, művei pedig olyan celebritások tulajdonában vannak, mint Donna Karan, Jack Nicholson, Madonna és Barbara Streisand.
De Lepicka halálában is hű maradt magához. Utasításainak megfelelően hamvait helikopterről a még aktív mexikói Popocatépetl vulkán kráterébe szórták.
Dorras: Lexikon Art portal







Nekem, van egy merethu masolatom, Thaifoldon csinaltattam. Az Art Deco, a kedvenc stilusom.

Szuper buli!

Megbeszeltuk, megyunk a szuperbuliba holnap! Bemrockpart, Mini koncert. Kislany korom ota jarok oda, a lanyom is jon!! 15 evesen, eloszor tettem be oda a labamat, elsos gimis rockerlanykent! A hangszorok mellett szerettem allni, es a koncertek mindig szombaton voltak, de a suliban is, szerdaig, suket voltam! Bolyongo baratom, termeszetesen szinten a helyszinen lesz! Torok Adi, es Pinyoka is nagyon orul, hogy ott leszunk ismet! Egyutt, mint 30 eve, es idonkent kozben is!
Mar, 3- an szerettem volna elmenni a Szimplaba, de nem jott ossze, hiszen azert beteg vagyok- voltam, vagy mi! De, igy is nagyon orulok!
De, a legigazibb a Bemrockpart, mert ott megallt az ido, nem zartak be, es mindig jol ereztuk magunkat! A lanyom, nagyon orul neki! Itt, a link, meg lehet nezni, el lehet jonni!
http://www.torokadam.hu/

Friday, November 6, 2009

Aquarius kivancsi lenne,

hogy mukodnek a dolgok. Ez valami olyasmi, amikor kitunoen mukodtetunk egy gepezetet, megsem ertjuk a mechanizmusat. Marmint, azt ugye tudjuk, hogy nem hullik semmi az olbe, tenni kell.
De, azert megis! Nem all tole mesze az ugynevezett "tulerzekenyseg", "megerzes"" (mindig hallgatni kell rajuk) a "kihegyezett antennak", es a "nyitott csakra", ha ugy tetszik, bizonyos dolgokhoz. A nyitott csakrak, nem csak a jot engedik be, de a rosszat is!
De, azert ugy szeretne tudni, hogy valojaban, majus ota, no nem azonnal, de a nyar folyaman, szep lassan ozonlottek fele a pozitiv energiak, dolgok. Emberek hozzaallasa a dolgokhoz, fele. A dolgok alakulasa is! Aquarius, ugy erzi, hogy persze tett erte, de kozel sem annyit, mint amit mostanaban kapott, aramlott felem a pozitivum. Akarmihez nyult, jol sult el! Lehet, hogy elobb volt a "vezekles", azutan a jutalom? Majusig, hiaba fordult akarmerre, es probalt mas szemszogbol kozeliteni dolgokhoz, ejszakakat spekulalt, hogyan kellene?? Mit kellene, semmi nem jott ossze. Teljesen magara volt hagyva, az osszes gonddal. A tobbirol, mar szot sem emlit.
Tobbszor allt mar fel, ex ferjtol valo menekules, hirtelen halaleset, szerhullo kapcsolat gyereke apjaval, szoval mar tobbszor fordult elo vele. Mindig jott valami, tortent valami, amiben latott valamit, ha nem is sokat. Es mindig hozott gyumolcsot is. Meg mindig folyamatosan aramlik fele a pozitivumok tomkelege. Lanyokkal a talalkozasok, amik jol esnek, apro, de fontos ajandekok. DK- tol a koktelos biblia, Italitytol is, a zokni. Tudja, nem nagy dolgok, de ezeket a nagyszeru embereket, nem is ismeri, es azt hiszi, megis. A fele iranyulo figyelem!
Mar nem fel, es tisztan latja az utat.
Szoval, elkepzelese nincs, hogyan mukodik, de mukodik. Tele van ujra tervekkel, es a felbehagyott dolgokat befejezi. Ujakat kezd.
Ha, nala, neki mukodik, akkor masnak is mukodik.
Ajanlja masoknak is, hogy nincs vege az utnak, meg nincs. Aki nagyon el van keseredve, vegye eszre a lehetosegeket, ne suppedjen a kilatastalansagba! Mindig tortenik valahogy valami, es jon a segitseg, talan, nem is konkret segitsegitseg formajaban. De, ha megagadjuk az ustokenel, azza valhat. Es, nem utolso szempont, a harci szellem! Abbol, van Aquariusban boven!
Szoval, koszoni mindenkinek, aki figyelemre meltatja!

Thursday, November 5, 2009

Magad uram



Az igazsag az, hogy Aquarius nem szeret kotni. De, kenytelen lesz. Nezte a boltban, piacon, egyeb helyen, vastag kotott zoknit, de sehol nem talalt. Vasatag zoknit igen, de nem tiszta gyapjut, hanem, kevert fonal, meg muanyag.
Az neki, nem kell!! Igy, kenytelen fonalat venni, es megkotni. Itt, a masik akadaly, nincs 5 kototuje. Mert azt nem csak ugy kotjuk, hanem 5 kototuvel dolgozunk. Van, aki 4- el, de Aquarius 5 - el. Sarkot is tudok kotni, es termeszetesen orrat is.
Egyszer, ugy 5 evvel ezelott, az osszes kototujet kihajitotta a kukaba! Nem akarmilyen kototui voltak, szemraktarozos, meggorbitett, orias biztositotu, amivel egy egesz sort lehet felretenni, korkototu, a csavart mintahoz, sima, es az osszes letezo meret. Evek ota, hozza sem nyult. Amikor, Karinthiaban lakott, mindenkinek kotott, mint a megszallott. Nem igy szuletett, hanem a frusztraciojat igy vezette le. Vett, kotos Burdat ( ha meg emlekszik ilyesmire valaki). Ult, kotott, es idonkent meghuzta a vodkas flaskat.
Gyonyoru dolgok kerultek ki a keze alol. Csodas fonalakat vett.
Vodkas flaska elmaradt,brrrr.., de most gyapju zokni kell!! Es, kesz ! :-)))

Regi kedvenc